Адукаваць будучыню

Адбылося сумеснае пасяджэнне калегіі Міністэрства сувязі і інфарматызацыі і калегіі Міністэрства адукацыі Беларусі

Неабходнасць выпрацоўкі ўзгодненых падыходаў да фарміравання новага адукацыйнага профілю сучаснага ІТ-спецыяліста - такая задача стаяла перад удзельнікамі сумеснага пасяджэння калегіі Міністэрства сувязі і інфарматызацыі і калегіі Міністэрства адукацыі Беларусі, якая адбылася 11 красавіка ў Мінску, у актавай зале Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Маштабы мерапрыемства, паўната зместу яго рабочага парадку і месца правядзення сумеснага пасяджэння калегій двух важных галін - усё мела сімвалічны сэнс. Пастаўленая кіраўніком дзяржавы задача па стварэнні ІТ-краіны патрабуе прадуманай сістэмы падрыхтоўкі кадраў. Таму ў ліку запрошаных прысутнічалі афіцыйныя прадстаўнікі Адміністрацыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь, Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, Парку высокіх тэхналогій, а таксама прадстаўнікі дзяржорганаў і арганізацый, устаноў адукацыі ў сферы інфарматызацыі, адказныя работнікі структурных падраздзяленняў Мінсувязі і Мінадукацыі.

У самым пачатку паседжання Міністр сувязі і інфарматызацыі Сяргей Папкоў выказаў надзею, што сустрэча паслужыць эфектыўнай экспертнай пляцоўкай для абмеркавання бягучай сітуацыі ў ІТ-адукацыі, яго здольнасці задаволіць попыт на ІТ-спецыялістаў з высокім узроўнем ведаў і навыкаў, які ўвесь час расце, зможа вызначыць прыярытэтныя напрамкі яго далейшага развіцця для атрымання максімальнага эфекту для «лічбавай эканомікі». Таму актуальныя пытанні мадэрнізацыі ІТ-адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь чырвонай ніткай прайшлі праз усе выступленні ўдзельнікаў, знаходзілі гарачыя водгукі ў спрэчках пасяджэння.

З дакладам «Лічбавая трансфармацыя ў адукацыі: задачы, перспектывы і механізмы рэалізацыі» выступіў Першы намеснік Міністра адукацыі Вадзім Богуш.

Тэме «Мадыфікацыя кадравых патрэбаў ва ўмовах развіцця лічбавай эканомікі» быў прысвечаны даклад намесніка Міністра сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь Ганны Рабавай.

З дакладам «ІТ-адукацыя і ІТ-індустрыя - стратэгія развіцця» выступіў нам. дырэктара па маркетынгу і развіццю ДУ «Адміністрацыя Парку высокіх тэхналогій» Аляксандр Марцінкевіч.

«Канцэпцыя развіцця ІКТ-адукацыі» лягла ў аснову дакладу рэктара Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі Міхаіла Батуры. Аб важных пытаннях мадэрнізацыі ІТ-адукацыі ў Беларусі распавёў рэктар
УА «Беларуская дзяржаўная акадэмія сувязі» Андрэй Зяневіч.

Заслухаўшы і абмеркаваўшы даклады выступоўцаў па пытанні мадэрнізацыі IТ-адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь, калегіі Міністэрства адукацыі і Міністэрства сувязі і інфарматызацыі адзначылі высокую значнасць лічбавай трансфармацыі сістэмы адукацыі для развіцця ў краіне сферы інфармацыйных і камунікацыйных тэхналогій, фарміравання эканомікі ведаў і забеспячэння высокіх тэмпаў сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны ў будучыні.

Своеасаблівай ілюстрацыяй стварэння адукацыйнага асяроддзя перад пачаткам працы сумеснага пасяджэння калегіі стала ўрачыстае адкрыццё ў БДУІР першага ў Беларусі інтэрактыўнага музея рэтракамп'ютараў BYTESPACE. У цырымоніі прынялі ўдзел Міністр адукацыі Ігар Карпенка, Міністр сувязі і інфарматызацыі Сяргей Папкоў і рэктар БДУІР Міхаіл Батура. Экспазіцыя музея налічвае больш за 500 экспанатаў, вырабленых у другой палове XX ст. Большасць з іх знаходзяцца ў працоўным стане.

Варта заўважыць, што зварот да музейных рарытэтаў напярэдадні сумеснай работы калегій двух міністэрстваў зусім не выпадковы. Сёння відавочна, што адукацыя, якое стваралася для патрэб індустрыялізацыі, ужо неактуальна. На планеце вяршэнствуюе новая эканоміка, новыя тэхналогіі, новыя выклікі. Глабалізацыя, усеагульны інтэрнэт, штучны інтэлект уносяць адрозненні ў кампетэнцыі пакаленняў.