На пасяджэнні калегіі Мінсувязі разгледжаны ход рашэння галіновых задач у сферы лічбавай эканомікі ў рамках дзяржаўных праграм

На пасяджэнні калегіі Міністэрства сувязі і інфарматызацыі, якое адбылося 26 ліпеня 2018 году пры ўдзеле Намесніка Прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь А.М.Калініна і прадстаўнікоў усіх дзяржаўных органаў і арганізацый, абласных выканаўчых камітэтаў і Мінскага гарвыканкама, разгледжаны ход рашэння галіновых задач у сферы лічбавай эканомікі ў рамках дзяржаўных праграм.

Вынікі, бягучы стан, праблемныя пытанні і перспектывы развіцця гэтага напрамку прадстаўлены ў рамках дакладу намесніка Міністра сувязі і інфарматызацыі А.Н.Рябовой.

Адзначана, што лічбавая трансфармацыя эканомікі - адно з ключавых кірункаў сацыяльна-эканамічнага развіцця нашай краіны. У текщуий перыяд ажыццяўляецца рашэнне 12 ключавых задач па «лічбавай перабудове" галін эканомікі і сацыяльнай сферы. Азнаёміцца ​​з імі можна ў Праграме сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2016-2020 гады.

Для вырашэння гэтых задач у краіне вызначана структура кіравання інфарматызацыяй, архітэктура электроннага ўрада і прыняты шэраг стратэгічных дакументаў. На дадзены момант праца ў гэтым кірунку вядзецца як на трансгранічным, так і на внутристрановом контурах.

На трансгранічным узроўні плануецца ўдзел у праектах па лініі «Усходняга партнёрства», якія прадугледжваюць спрашчэнне экспартна-імпартных аперацый і адпаведных стратэгіі адзінага лічбавага рынку краін ЕС і рэкамендацыям СГА, а таксама ў развіцці ініцыятыў Еўразійскай эканамічнай камісіі па рэалізацыі асноўных напрамкаў лічбавай позвы.

Практычным інструментам рэалізацыі задач па «лічбавізацыі» на ўнутраным узроўні з'яўляецца Дзяржаўная праграма развіцця лічбавай эканомікі і інфармацыйнага грамадства на 2016-2020 гады, а таксама іншыя дзяржаўныя праграмы, у якіх маюцца мерапрыемствы ў сферы інфарматызацыі.

Аналіз выдзеленых грашовых сродкаў на гэтыя мерапрыемствы паказаў, што іх удзельная вага ў агульным аб'ёме фінансавання дзяржаўных праграм невялікая, што, безумоўна, аказвае негатыўны ўплыў на тэмпы ўкаранення лічбавых тэхналогій у галінах. Разам з гэтым адзначана недастатковая ўвага распрацоўцы сістэмных планаў ІТ-мадэрнізацыі шэрагу галін (прамысловасць, транспарт, сельская гаспадарка) і адсутнасць гнуткага інструмента фінансавання ІТ-праектаў.

Разам з тым у дакладзе прадстаўлены паспяховыя прыклады ў галіне інфарматызацыі аховы здароўя, адукацыі, кіравання жыллёва-камунальнай гаспадаркай, падатковай і мытнай службаў, банкаўскага сектара і іншых.
Намеснік кіраўніка Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Ю.М.Берднікава інфармавала прысутных аб арганізацыі інфармацыйнага ўзаемадзеяння з органамі Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва і існуючых пытаннях яго ўдасканалення, рашэнне якіх патрабуе больш пільнай увагі і аператыўнага рашэння.

Дырэктар установы «Галоўны інфармацыйна-аналітычны цэнтр Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь» П.А.Ліс прапанаваў меры па стымуляванню лічбавай трансфармацыі адукацыі і выказаў меркаванне аб неабходнасці выпрацоўкі сумесных рашэнняў па іх рэалізацыі. У сувязi з гэтым прынята рашэнне разгледзець пытанне аб удасканаленні сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь у кантэксце фарміравання лічбавай эканомікі на чарговым пасяджэнні Савета па развіцці лічбавай эканомікі, створаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 28 лютага 2018 г. № 167.

У заключэнне Г.М.Рябавай адзначана, што працэсы інфарматызацыі, у тым ліку галіновай, сёння дэманструюць прыкметны рост і станоўчую дынаміку. Міжнародная адзнака гэта пацвярджае. Але інфарматызацыя - працэс пастаянны. Маштабнае лічбавае пераўтварэнне галін - яе наступны крок. Актыўны ўдзел кожнага дзяржаўнага органа ў гэтым працэсе гарантуе не толькі эканамічны рост для краіны, але забяспечвае Рэспубліцы Беларусь месца сярод тэхналагічна развітых краін свету.

Па выніках пасяджэння калегіі будзе падрыхтаваны шэраг даручэнняў дзяржаўным органам і арганізацыям у мэтах фарміравання ў краіне эфектыўнага інструмента для ІТ-мадэрнізацыі галін эканомікі.