Скарэкціраваны парадак арганізацыі вырабу і распаўсюджвання дзяржаўных знакаў паштовай аплаты

Пастановай Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 30 жніўня 2024 г. № 24 «аб змяненні пастановы Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 16 верасня 2008 г. № 38» (далей – пастанова № 24) скарэкціраваны парадак арганізацыі вырабу і распаўсюджвання нацыянальным аператарам паштовай сувязі паштовых марак, маркіраваных канвертаў і маркіраваных паштовых картак, спецыяльных паштовых штэмпеляў. 

Так, з мэтай забеспячэння адназначнага разумення і тлумачэння тэрмінаў і іх азначэнняў прадугледжваюцца наступныя карэкціроўкі:

  •  канкрэтызуюцца азначэнні "паштовы блок" і» Малы ліст", згодна з якімі ўводзіцца істотнае адрозненне такіх відаў паштовай прадукцыі адзін ад аднаго;
  • выключаецца тэрмін "спецыяльны паштовы штэмпель з перакладной каляндарнай датай" па прычыне таго, што гэты від паштовага штэмпеля не выкарыстоўваецца ў спецыяльных гашэннях;
  •  выключаюцца тэрміны "маркіраваны паштовы набор"  і "маркіраваны паштовы набор для пісьма «па прычыне страты запатрабаванасці гэтых відаў паштовай прадукцыі сярод карыстальнікаў паслуг паштовай сувязі;
  • уводзяцца новыя тэрміны» выпуск у абарачэнне«,» выраб паштовых марак і блокаў, маркіраваных канвертаў, маркіраваных паштовых картак«,» распаўсюджванне паштовых марак і блокаў, маркіраваных канвертаў, маркіраваных паштовых картак" і "наклад", якія дазволяць апісаць паняційны апарат вытворчых і тэхналагічных працэсаў пры арганізацыі выпуску паштовай прадукцыі;
  • уводзіцца тэрмін "просты маркіраваны канверт", што такі выгляд маркіраванага канверта з'яўляецца найбольш запатрабаваным выглядам паштовай прадукцыі, выкарыстоўваным фізічнымі і юрыдычнымі асобамі для перасылкі адпраўленняў пісьмовай карэспандэнцыі. 

Таксама з мэтай ўкаранення ў тэхналагічны працэс выпуску дзяржаўных знакаў паштовай аплаты сучасных рашэнняў сусветнага грамадства парадак дапоўнены тэрмінам»персанальны маркіраваны канверт". Выпуск такога маркіраванага канверта будзе ажыццяўляцца нацыянальным аператарам паштовай сувязі на камерцыйнай аснове па замове фізічных і юрыдычных асоб з улікам іх пажаданняў (размяшчэнне на канвертах фотаздымкаў, лагатыпаў, абрэвіятур і г.д., прадастаўленых карыстальнікамі).

З парадку выключаюцца нормы, якія прадугледжваюць выпуск стандартных паштовых марак масавым накладам і арганізацыю перавыдання стандартных паштовых марак, пры гэтым прадугледжваецца норма, згодна з якой нацыянальны аператар паштовай сувязі мае права арганізаваць выпуск дадатковага накладу стандартных паштовых марак. 

Акрамя таго, у парадку ўдакладняюцца функцыі мастацкага савета, а таксама канкрэтызуюцца асобы, якія маюць права падачы прапаноў па выпусках дзяржаўных знакаў паштовай аплаты па-за планам, і ўстанаўліваецца норма, згодна з якой пры падачы прапаноў неабходна прадстаўляць адпаведныя матэрыялы з мэтай іх далейшага выкарыстання пры распрацоўцы арыгінал-макетаў. 

Іншыя змены, прадугледжаныя парадкам, носяць ўдакладняльны і рэдакцыйны характар, а таксама выключаны нормы дублюючыя вышэйстаячыя акты. 

Пастанова № 24 уступае ў сілу праз месяц пасля яго афіцыйнага апублікавання.